Saturday, July 14, 2012

Kisahku Umrah 2012 Part 2 ( Pasport & Visa )

Orang cakap bukan senang nak ke sana. kita akan sering diuji, diuji dan diuji. Allah nak tengok sejauh mana kekuatan, kesungguhan kita nak pergi menghadap Dia. SubhanAllah.. masa buat persediaan pun dah diuji.

' SABAR SHADA EVERYTHING IS UNDER CONTROL.. ALLAH SEDANG UJI KAU'.
( Menangis ! )

December.16.2011 aku cuti separuh hari sebab petang tu mak aku suruh balik kampung tangkap gambar pasport. Ok, 2PM dr sekseyen7 Bangi-Semenyih-Beranang-Jelebu-Pelangai-Bukit Mendi.Aku kene sampai Bukit Mendi before 5PM sebab kedai gambar tu tutup pukul7.Perjalanan dr rumah aku nak g kedai gambar tu pulak amik mase dalam 40minit..

Rahmat Allah hujan hari Jumaat. Sampai kat Semenyih, hujan mencurah-curah turun. lebat masyaAllah. Aku tak boleh memandu waktu hujan. Berhenti sekejap dekat R & R Beranang. 10minit habis masa kat situ. Jam dah pukul 3pm. Hujan tak stop lagi . Aku gagahkan jugak drive lorong kiri and double signal. Kelajuan 80KM.

Sepanjang perjalanan dari Semenyih - Pelangai hujan tak stop. Alhamdulillah dengan kelajuan 80 - 100km dalam waktu hujan lebat tu aku selamat sampai rumah 5pm. Selalu kalau x hujan 2jam dah sampai. Then g tangkap gambar..

Klik..Klikk.Klikk.
:)



December. 17. 2011 hari Sabtu pi buat pasport kat Temerloh.. orang tak ramai lagi sebab too early ye aku sampai. orang baru nak masuk ofis. So, pi isi perot dulu kat benteng Temerloh. Lepas makan terus pi Imegresen semula. 

and the second time Allah menguji lagi... 

1st pergi cakap system down so x boleh proceed buat pasport. ye la sekarang kan semua benda bagai pakai komputer. so, kene tunggu la beberapa jam kat situ. sementara tunggu system ok semula. Pi cucuk vaksin kat Klinik Sulaiman. RM100 something la. Dekat 2jam tunggu system x ok,ok lagi. Fine. tunggu lagi sebab esok aku dah nak kene balik Bangi. Bila lagi aku nak buat. Nak buat dekat Putrajaya macam leceh pulak sebab pasport tu kene bg kat ketua jemaah next weeknya. Cam ne pun kene settle kan hari ni jgk. 

Dekat 3jam tunggu masuk balik ofis tanya.. hehehehe. 

Elektrik tak ada :)

mama said ' Tengok kita tak pergi lagi Allah dah uji, belum kita sampai sana lagi, kat sana jangan cakap besar '

' ok mak! '

So, aku pun balik lah rumah. Mengambil keputusan cuti pada hari isnin and settlekan ape yg belum settle. before balik ketua rombongan mintak kat aku gambar visa so.. aku nak bagi la empat2 keping. tapi dia cakap dia nak satu je gambar. so, ak bg 1 je la sbb aku ingat memang guna 1 je kot gambar... yg lg 3keping aku simpan semula dalam handbeg LV aku ni. hahaha. LV la sangat. LV cap uptown hado!

December. 19. 2011 Isnin, pagi-pagi dah g settlekan pasport. Alhamdulillah, kali ni system da ok, elektrik pun cantik sampai beku aku duduk dalam tu. pasport settle ! So, lepas settle aku pi shopping la ape lg. Pi beli jubah, beg, stokin, tudung tah ape2 lagi semua beli. Excited punya pasal. Tengah bulan pulakkan banyak sangatlah duitnye nak shopping. Petang lepas asar aku balik kajang semula. sampai 8pm.




Nor Sahadah BIN Ahmad lah sangat.



December. 20. 2011 Selasa, Aku kerja macam biasa. Berperang dengan budak-budak yang macam-macam hal. sabor je la! tibe-tibe tepon berderinnnggg...

Cikgu Baharum calling.

'Ye cikgu, kenapa telefon ye.'

'Shada, gambar visa tu shada ade bg kat mak or kat shada?'

oh my God.. gambar Visa dalam Handbeg LV cap uptown tu. Handbeg tu ade kat bilik. bermakna gambar tu ade dengan aku. -_- !

'ade dengan saya cikgu.'

'shada kalau boleh nak gambar tu selewat2nya esok ye sebab sy dah nak bg semua ni dekat ketua rombongan'

'esok???? ok.'

heheheheheehehe. gelak seko..seko c( :


Cam no den nak buek nih. esok dio nak poe anto semua dekat ketua rombongan. bermakna hari ni la aku kene hantar gambar tu. Baru balik malam td. Fine! aku x mx half day. aku kerja macam biasa. OT petang pulak. amik kau pukul8pm baru habis kerja. Nset pulak habis bateri. satu kerja pulak nak cari travel charger. 

830pm bertolak dr bangi. Speed habis sebab jalan Jeram toi tu seram banget donggg! aku drive sorang2 dongg, perempuan pulak tu dongg.. nak x nak aku terpaksa jugak beranikan diri balik kampung malam tu jugak. Nak ajak org teman? siapa nak teman esok masing2 kerja. Boyfriend ade tp tgh konflik besar! so, abaikan pd mereka yg x mengambil peduli . SIGH*

110/120KM.. kelajuan. sampai pukul 940pm. Alhamdulillah, selamat sampai rumah. aku pengsan sebab penat. 1jam 40minit ya. Malam tu aku terlelap sampailah dapat satu panggilan


HAPPY BIRTHDAY
MESEJ BIRTHDAY

WHAT A BEAUTIFUL DAY? AKU LUPA YG SEBENARNYE MALAM TU BIRTHDAY AKU.  21th.DEC.2011. ALHAMDULILLAH, ALLAH MENGUJI KEKUATAN DAN SEMANGAT AKU PADA MALAM USIAKU 22TAHUN.

Aku wanita cekal lagi kental. kalau kau berani? drive malam buta sorang ikut jalan hutan yg penuh berhantu? hahaha. Boyfriend (EX)  plak macam tahik. Wish birthday pun tidak. Hidup ni x perlu sangat nak bergantung kat orang. Berdikari sendiri lg bagus, puas hati x menyusahkan orang. Aku tak ada kau pun aku boleh hidup. ade kau pun serupa tak ada. teeetttt ! full stop.

December. 21. 2011 Rabu.. Birthday Girl wake up sangat pagi buta ok. 5am bertolak dr Mendi nak sempat masuk kerja 8am. Bertolak pagi buta lagi lah seram sebab semua orang tidur. malam ade jugak lah kete2 follow. ni satu kete pun xde. Ya Allah.. takut gile. dengan kabus bagai. kete aku sorg2 kat jalan hutan simpang durian tu. Nasiblah sampai Jeram Toi dah subuh. so, lepas dr jalan puaka. Birthday girl too tired.. ngantuk sangat! sampai tempat kerja 8am, terus buat kerjaaa.. waaaaa!!

and tiba-tiba


SURPRISE !
HAPPY BIRTHDAY TO U
HAPPY BIRTHDAY TO U
HAPPY BIRTHDAY TO HUNNY BEE
HAPPY BIRTHDAY TO U.

Alhamdulillah.. genap 22tahun.. Alhamdulillah, Allah menguji pada malam hari dan Dia bagi aku kegembiraan siang hari. Alhamdulillah, settle semua perkara sebelum berangkat ke Mekkah. cuma tinggal mempersiapkan diri.. Thanks Allah u gave me strenght. Thanks to my friend yg x lupa birthday Bella & Kak Mas! 




Next---> Continue Part 3 Rukun-rukun Umrah. Stay Tuned ya -_-

No comments: