Saturday, May 21, 2011

cincin belah rotan..


tidak aku pinta
malapetaka datang menimpa
bertahun menjalin cinta
kau dan aku terpisah jua

bukan aku meminta
tapi takdir memaksa
cuba pertahankan juga
tapi sayangnya jodoh tiada

kuat aku menahan air mata
kau tidak pedulikan juga
kuat aku pertahankan cinta
kau tetap sebegitu rupa

bukan sekali
bukannya dua
berselisih benda yg sama
aku kuat pertahankan cinta
tapi sayang kau tak menghargainya

kite cuma insan biasa
lemah godaan dunia
kerana takdir terpisah jua
semoga di kau bahagia
dengan cara hidupmu..sebegitu rupa

ku menangis..
berendam air mata
kau hanya memandang sebelah mata
tujuan ku jumpa mu cuma
ingin memulangkan cincin belah rotan kita.
wassalamualaikum
semoga di kau bahagia
dengan hidupmu..sebegitu rupa....


created by :hunny bee 31.jan.2011

Friday, May 20, 2011

21.MEI.2010 - 21.MEI.2011 GENAP 1 TAHUN PEMERGIAN ARWAH SAHABAT SAYA..AL-FATIHAH.

satu tahun sudah pemergian sahabat karib saya ALLAHYARHAMAH NOR SHAHIDA CHE AHAMAT di sebabkan oleh kanser limfoma yang d ihidapinya selama lebih kurang 3bulan setelah mengesyaki beliau mempunyai penyakit tersebut..mudahan beliau di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. AL-FATIHAH..


video

saya rindukan arwah....


Wajib sebelum berkahwin..


KERJAYA

Yes..first things, aku mesti dapatkan kerja dulu. ade kerjaya sendiri, kerja tetap. aku jugak percaya, lelaki sekarang semue nak perempuan yang bekerjaya kan? lagi pun, belaja tinggi-tinggi..lama-lama tak kan tak kerja pulak kan?? semuenye material sekarang. kawen bukan selamanya berdue.. kene fikir tentang itu.lagi pun, kerjaya adalah jaminan kita untuk mase akan datang..kita tak tahu apa akan jadi masa kan datang..kan3??

SIMPANAN

Yes da second things is, mesti ade simpanan dalam asb..at least 10k. huahuahua. terkentut aku dengar. 10 hengget pon susah nak simpan,mau 10k. oklah, kurangkan sikit. at leat 5-8k...

KERETA

Ok, yang ini. alhamdulillah, aku dah dapat..hadiah dari mak and abah..sayang kamu sangat3!! terime kasih mak & abah...ade kereta sendiri senang. x payah harap si habi je nanti, cz dy bukan selalu ade dengan kita. fikir tentang itu. beridkari sendiri je ye. tak nak menyusahkan habi saya nanti..

BALAS JASA MAK & ABAH

Dah jadi wife nanti, kite dah jadi milik si suami kan. so, di kesempaan sebelum kahwin tu, at least nak bagi la hadiah @ sesuatu pada mereka...i will.........saya sangat sayangkan mereka.

ILMU

Saya nak belaja banyak perkara mengenainya sebelum saya melangkah ke alam perkahwinan. saya tak mahu jadi isteri yang membebankan suami saya kelak dan ibu yang tak tahu jaga anak...jadi saya perlu lengkapkan diri dengan ilmu yang cukup..ilmu agama & keibu bapaan..

MASAK

Saya takut bab ini. nak cakap pandai masak,pandai..tapi..x tau la kne selere tekak si habi n mak mertue ke tak. kalau di suruh masak lauk-pauk yang biase-biase orang masak, insyaAllah dah boleh. skunx belaja wat kuih, nasi n mee bagai. takot lak kot-kot dapat si habi n mertue yg suke makan n masak benda2 cm tu an..huahuahua. juga nak belaja masak lauk-pauk raya rendang, serunding, kuah kacang sebab saya x reti.hahaha! juga masakan jawa, pecal, lontong, soto,daging palembang...kot la mak mertue nak merase tradisi jawa kan. 'adda, mak teringin la nak makan pecal, kan sedap kalau adda buat tuk mak' huahuahua. menanges!


enough..that all...skema gile ayat aku untuk scene ny. boleh ke?

SA: Mudahan dapat di realisasikan..dengan izinNYA


Saturday, May 7, 2011

Kisah Lawak 22tahun ( setori 2)

Semekom!
mak ai...berhabok doe! tolong lap jap,boleh tak? hahaha..hari ni baru ade mood sikit nak menaip..nak setori la..lawak 22tahun.

errmm..cam ne nak start erx?ok!!!

hari tu,mase aku pektikel kat klang kan..aku ade sorg kawan..kawan aku ni dy sakit perot, x taw la ape masalah perot dy mase tu..mase tu sume dah tido..aku pun dah tido..aku tido awal hari tu,cz esok aku x mengajar.


tengah duk syok-syok tido..tibe-tibe,si kawan aku sorang kejut.
'adda..bangun..suzie sakit,macam mane ni?'

aku dengan muka blurr pun bangun la..aku tak cakap ape-ape..aku diam je.....

lepas tu kawan aku tu,p kejot kak yati..suh bawak pi spital la kan..mase tu tengok jam baru pukul 230am.

aku ingat nak tido balik la kan (punye selfish!hahaha) sebab aku blurr mase tu,macam mamai2 lagi. tapi,kawan aku ajak p spital skali..aku diam je,x cakap ape-ape...aku bangun la dari katil...

aku pun turun la pimpin kawan aku..satu rombongan p spital..5orang sekali g tu.hahaha..

aku dengan X BASOH MUKE,X SARUNG TUDUNG,X SIKAT RAMBOT,X IKAT RAMBOT,BAJU MICKEY MOUSE LG TU,SUWA PINK.... hahaha..boleh g spital macam tu je....aku pike,lantak la...bukan ade orang pun pagi2 bute ny..lagi pun..mmg aku blurr gle mase tu..

sampai-sampai spital,aku bawak kawan aku reg kat kaunter..tibe-tibe....

ade sorang mamat kerja spital tu,dok senyum-senyum,sengih-sengih n kenyit-kenyit mate..aku pun pandang la kiri,kanan..pusing depan belakang...xde pun orang dekat-dekat dengan aku..aku pun pandang la dia dengan muke pelik..dia pun tunjuk jari ke arah aku..aku pusing lagi belakang,tengok ade orang tak kat belakang..mamat tu panggil aku..aku wat don knoe je...dalam hati,apehal la mamat ny...sewel!


lepas kawan aku sume da masuk spital,aku ni nak kuwa la,lepak kat luwa cz dalam tu sejuk sangat,aku pulak pakai lengan pendek..kulit aku ni x boleh sejuk2,nnti naik merah gatal-gatal.mase nak kuwa tu..........


mamat yang dok sengeh seko-seko,yang mate dy tekehel tu..bukak pintu n tarik tangan aku,masuk bilik ubat..cuak gile!!!


kau tahu dy cakap ape??

'awak ni comel la...saya tego td awak x layan pun..duduk la dulu kita borak-borak,kawan awak tu lame lagi..'

aku ni pun jawab..

'mate awak ny spero ke??x pon kne operation tukar kornea mate?saya nak kuwa...'

lepas tu dy jawab

'saya tak kasi awak kuwa,klu x bg no tepon..'

hah!! ak nak xnak..tepakse la bagi......daripada ape2 jadi kat aku kan??

xlame pas scene tu,ade orang ketok pintu...tengok2 kawan aku....nasib alhamdulillah!!x jadi ape2 kat aku..

lepas tu aku kuwa tebahak-bahak aku gelak!! bodo punye orang muke yg x basuh bangun tdo,selekeh,serabai macam ny dy cakap aku comel...sah!! mental..adoi........

begitulah lelaki....macam-macam hal..macam-macam perangai............

lepas tu aku sampai umah,tengok2 miskol dekat 20kali.no x save..mungkin mamat tu...
esok dy kol,aku terus terang cakap dah bertunang....then dy x kacau2 aku dah...hehehe..gile sungguh lelaki tu kan?

p/s:kalau nak kene ngorat..tiru gaya saya ye...kahkah