Friday, October 3, 2014

3D/4D Scan with Miss Jezzlyn (Hospital Pusrawi, Kota Damansara)

Assalammualaikum..

Ok, curi masa jap type entry kat opis (bagus punya staff.kahkahkah). Cerita ape lagi? cerita pasai budak tome dalam peyut ni lagi lah. hehehe. Semoga pengalaman-pengalaman yg aku share kat blog aku ni dapat di kongsi dengan mom to be sekalian. cehh ! kali ni nak share pasal scan 3d/4d yang berbaloi-baloi.

Inilah cerita Mom 2 be yang sangat excited and so eager nak tahu gender baby dalam tummy ni...op kos lah kan. 1st baby katanya. :)

Aku dah banyak survey klinik/hospital area klang valley ni yang ade buat scan 3d/4d. Tapi rata-rata harga RM180-250. Ok,aku nak cari yg lagi murah.boleh? kahkahkah .Aku banyak baca review pasal scan 3d/4d ni dr blogger mom to be yang lain. Semuanya duk sibuk bercerita pasal the famous and cuteness sonographer Miss Jezzlyn.

So,aku decide untuk buat dengan dia. Dekat klinik mana?? haa.. korang boleh pilih mana-mana klinik akat area KL/Selangor ni, refer dekat schedule web site ini.

http://bayi-ibu.com/3d-4d-scan-malaysia/

Baca dulu semua bagi faham betul-betul ya and then boleh buat online booking kat klinik/hospital yang terpilih.

Aku scan masa kandungan 23week++. Miss Jezz sangatlah sporting and friendly. Dia bagi penerangan detail tentang baby and macam-macam. Alhamdulillah, baby mama membesar dengan sihat. Miss cakap my baby tembam,baru 23week dah tembam banyak makan ye... hehehe. she called baby 'adik'.



My baby sangatlah aktif. Bila kita pusing kanan dia pergi kiri,bila kita pusing kiri dia pergi kanan. Masa scan pun,sibuk lah die duk menendang-nendang. Lepas tu nangis kacau die rehat..tu tengok gambar bawah tu. hehehe.


amboi cebek sangat muka die tu orang kacau dia tidur ye sayang mama ni. alololo...

bile bab cek gender..amboi....kangkang punya luas. Tak da selindung-selindung. Miss cakap," amboi adik, suka kangkang-kangkang ha, tak da sopan ha". hahaha. and my baby is a.......................


ok..tengok Video ni, agak-agak Boy or Girl? lalalala..

ok.. dengan layanan yang superb,dapat CD gambar+4d video, print 3d pict semuanya berharga cuma RM120. Kalau korang nak buat, make sure isi appointment form tau kat link yg aku bagi tadi. Boleh juga like Facebook scan 3d/4d Malaysia.

"Ya Allah, peliharalah anak di dalam kandungan ku ini. Kau besarkanlah dia dengan sihat dan sempurna. Cukupkan sifat-sifatnya, sempurnakan akalnya, sempurnakan fizikalnya. Kau berilah kesihatan yang baik kepada anakku,kasihanilah anakku kerana dia masih kecil. Ya Allah, kau jadikan anak didalam rahimku ini seorang anak yang soleh/solehah,baik budi pekerti,berakal dan kau fasihkan lidahnya supaya dia dapat membaca hadis dan Alquranmu. Kurniakanlah akal yg cerdik kepada zuriatku ini Ya Allah..Kau tetapkan rezeki,pekerjaan dan kehidupan yang sempurna untuknya. 

Ya Allah, kau lahirkanlah anak di dalam rahimku ini dengan kelahiran yang mudah dan sempurna..sesungguhnya aku bertawakal padaMU.." Ameen..




No comments: