Thursday, December 20, 2012

Debaran bertunang

Nebes gila rasa..

Aku tahu.. kadang-kadang kita tak perlu nak cerita kat orang apa yang kita rasa.

Beberapa hari lagi sebelum Majlis pertunangan berlangsung. Hati ni rasa tak tenteram, jiwa ni kosong, fikiran ni macam-macam fikir. Rasa macam lemah semangat. Tak bermaya tak ada mood nak teruskan apa yang dah dirancang. Setiap saat, minit, jam seakan-akan sama dan aku masih tetap mengelamun pada perkara yang sama.

Hati aku tak tenang, jiwa aku resah, hidup terasa kosong dan tak bermaya. Apa tandanya? Aku tak tahu.. Allah maha mengetahui setiap apa yang terjadi. Ade hikmah atau sebaliknya..

Allah maha hebat, menciptakan satu perjalanan dalam hidup aku yang cukup hebat. Allah hebat, ya.. DIA maha hebat.

Aku gembira dengan keputusan yang kami sama-sama buat. Melalui setiap fasa sebelum akad dilafaz. 

Kadang-kadang, aku gembira bakal bergelar tunang kepada dia yang aku sayang. Tapi, kadang-kadang aku rasa semacam.. Berdebar semacam. Allahu Akbar.

Hope everything is going well and softly :)

Muhammad Ziqrullah bin Ailias. Terima kasih untuk semuanya.. saya sayang awak. saya sayang awak. saya sayang awak.. Thank you sebab bersusah payah untuk semua ni saya sangat-sangat hargai.. In shaa Allah, I'll try to call u 'abang' soon. haha.

No comments: