Monday, July 13, 2009

Seorang Sahabat Bagi saya ialah ...

KAWAN KAU DI HATI,SAHABAT KAU TEMAN SEJATI,TANPAMU SIAPA AKU DISINI DAN TAK MUNGKIN KU BLH BERDIRI DGN KAKI SENDIRI

-->
Ini ruzlaikha a.k.a kaka..dia ny kwn baik aku mase kat IKIP.kami buat jahat n buat baik same-same..kami susah dan senang same-same, wat pahala n dose same2 n sampai la kami kene tendang IKIP same2. Rindoo sgt2 kt kaka…pas kami same2 kne tendang IKIP atas kesalahan yg kami lakukan bersama, kami da berjauhan n jarang jumpa,but msh berhubung. Skrg kami dab wk haluan msg2 n da berubah..kami harap, kami akan jadi pelajar yg berdisiplin dan cemerlang,walaupun kami ade sejarah dlm hidup kami dulu.~~~.

-->
-->
Ini alang a.k.a dila n naz..dorg pun kamcing aku kt IKIP dlu, sekepala ngan aku. Kt fashion kitorg je la yg byk wt mslh..alang kene kick IKIP awal dr aku ngan kaka. Pas alang kne tendang tinggal la aku,kaka n naz..pas tu, pas aku ngn kaka kene tending, tinggal la naz sorg..pas kitorg bertiga da xde,naz kwn ngn bdk2 skema kt kelas tuh..hee~~~.baik la konon! Skrg alang da krj,naz plak da ade kedai sendiri…

ok2!
-->
Ini plak aku,kaka n wani. Ini zaman dahulu kala. Kat IKIP dlu aku ny gewdixz n suke cri perhatian. Ny pict time larian merdeka07 kt kuantan. Da lame da berlalu…akupn lost contect ngn wani.

-->
Ini ar kami..kami kawan baik.kami susah,senang,menangis,ketawa,buat dose,pahala same-same. Kami nakal,tp..tak jahat.kami cume buat hal kami je..tp..kami terpisah sebab kesalahan yg kami lakukan..ape pun kami tetap ‘sahabat’ sampai ble2…setakat ny sy x jumpa lg kwn yg same seperti mereka…boleh ar ckp..mereka ‘dua antara berjuta’..hahaah.



-->Ini plak fendi..pict ny amik time kitowg tgh serabai.hehehe.fendy ny pon kwn baik aku..dia satu tempat dgn aku.kami sekolah tadika n sekolah rendah same2.bile naik sekolah menengah aku sekolah luar..so x same sek dgn dia da.Sekarang kami satu UNiSEL.fendi ny lawak orgnye,baik,n dia x mcm laki lain yg suke amik kesempatan pd pempuan.sbb tu aku suka n syg dgn dy…bile kami balik kg,tiap ptg mst kami kuwa jln2..hee~~~Fendy

-->
Ini la SAHABAT DUNIA AND AKHIRAT aku.name dy NURUL EDAYU BINTI RASHID.kami kwn dr sek tadika,sek rendah..tp,naik sek menengah kami berpisah cz aku sek luwa.ayu aku katekan seorang kwn yg sgt memahami dan selalu bg nasihat pd aku.dy seorg yg kuat semangat dan x mudah berputus asa.kawan yg betu-betul baik.nak di katekan semua rahsia aku ada pd dia.dia pernah tlg ak waktu ak dlm keadaan yg terlalu terdesak dan terlalu inginkan pertolongan,walaupun dy tahu dy tlg ak tu cume akan datangkan risiko pd dy..aku kagum ada kwn sprt dia..skrg dia pelajar IJAZAH JURUSAN PENTADBIRAN AWAM di UUM,SINTOK KEDAH..aku harap kita akan same2 berjaya….aminn.


-->
Ini plak syida ngan tasha,dorg classmate aku merangkap kwn yg paling kamcing kt unisel. Klu xde dorang,mati kutu kowt aku kt dlm kelas.memandangkan dorg je sekepala ngan aku, aku pun bkn bole sgt masuk ngan bdk2 kelas..silap2,klu dorg x g kelas,aku pun mls g kelas…hahahaha….yg pakai baju merah tu syida si mek kelantan,dy dok kt pasir mas.yang pakai selendang tu tasha,dy dok rawang tp ade jgk la bau2 bacang dgn kelantan,bile mereka sudah ckp kelantan,aku ny la yg tecongok dgr cm owg dungu..huhuhuhu..pepon..aku da pandai gak ar sket2 ckp kelantan..hihihi.tp,x taw betol ke salah....syida ajar aku kecek kelate ea!!derah ket!!

serabai kan???hehehe.aku kenalkan yg ujung belah kiri tu syidah,aku,leyo n anna.ny pict kitorang waktu mule2 masuk unisel,tome orentasi.masing-masing muka penat..dorang housemete aku dr sem1 smp la skrg..aku hepi dgn dorg,dorg lawak n gile2!terutama anna si kacamata yg sweet sgt!si leyo gedix yg suke menyakat aku n byk ajar aku pasal laptop n si syida sengal yg suke sakitkan aty aku n kacau aku,..hihihik!senang cte korg mmg kwn da best la!!!

pada zack,aku mintak maaf x letak pict ko,aku ingat nk letak pict ko ngan nisa,tp..x bole upload..mate pon da agak ngantok,ye la memandangkan jam pon aku tgk da kol 0443a.m..hehehe,lain siri aku letak pict ko eh..newey nk ckp ko kawan yg baik sgt2!cume very sensitif..jgn gadoh2 n nangis2 da pasal daus ea....heee~~~~~~~~~~~~~chill...

bagi saya seorang sahabat ialah:
  1. tidak merahsiakan apa-apa dari kita..berkongsi cerita suka dan suka..susah dan senang
  2. seorang yang sentiasa menyokong sahabatnya dari segi apapun..
  3. tidak mempunyai sifat cemburu atau dengki walaupun sahabatnya lebih darinya.
  4. sentiasa menasihati dan memberi dorongan antara satu sama lain
  5. seorang yang menjaga rahsia dan aib sahabatnya..tidak mengata belakang like back stabber!
  6. seorang yang sekepala..n boleh go on dengan apa keadaan sekalipun sporting dan gila-gila..
  7. sanggup makan sepinggan,tidur sebantal,berkongsi bahu bila menangis dan sudi menjadi pendengar dan penasihat yg setia tanpa keluhan dan alasan




p/s: sedey sebab,arwah syida(pakai baju kurung merah,paki spek mata) dah meninggal..kanser limfoma..moge rohnye di tempatkan kalangan orang beriman..aminn (edit,4/11/10)


No comments: